onsdag 8 juli 2009

Det får bara Inte hända ...

ja ursäkta för en sådan extrem dåligt kass uppdatering men jag har ej mått bra. och bara inte orkat bry mig om något als!
Vaknade idag och var extrem trött och klev ur den urgamla soffan och försökte hoppa över vicky och Natacha som sov på golvet under mig typ .
och gav mina små Bäbis ankor mat och vatten och yrade vidare ut igenom hagen och hälsa på Felicia och Russel, Konstigt nog så mins jag ej om jag var in i huset och pratade med mamma eller om jag satt kvar i hagen med hästarna! Men iaf jag minns att jag stod och gosade med Felicia och såg att hon ej mådde något bra als!
Hon försökte rulla sig runt men kom aldrig över med sin stora mage, och sen så darrade hon som bara den . Och jag fick PANIK, sprang in till mamma och mamma blev ju såklart rädd tror jag!
För det var ju inte så längesen Emil dog,.
Och Hästarna betyder alt för mamsen .
Men iaf hon gick in och läste på nätet och sen fick jag ett nr till vetrinären i Älvsbyn. så jag ringde dit, fick ringa journr ist . och där fick jag prata med världens snällaste tjej =)
Hon var helt lung och gätte snäll .
Hon trodde Flisan hadde fått kolik så hon var påväg mot älvsbyn så hon kom .
Vi kollade tempen men hadde ej feber och hon gav henne lugnande och sen kollade hon tarmarna om dem var inte ornormala enligt henne som tur var, men hon kan ha fått en inflammation iaf. Så hon fick lite bvitaminspruta och dropp oxå och lugnande och lite sådant. För hon har så onte gumman min och vetrinären sa det att om hon inte blir något bättre nu ikväll så kanske man får ta och tänka på avlivning :( Och hon har ej blivit bättre ch nu e det som kväll tycker jag ....
för hon har noglegat så sen hela natten och vänt och vridigt sig :/ för hon hadde tappat grimman sin eller vad det heter och fått skavsår . . .

ja men iaf ska ut och röra på henne måste göra det varje halvtimme . så hon kanske får igång magen på något sätt . men Bara de blir bättre annars vettifan. måste utoch hjälpa mamma att ta in ankorna med för räven är på gården NU inne i fårboet och sover och kurrar sig den dumfan . han tog FYRA ankor i natt :( så nu är det bara två kvar av dem :/
Händer hemska saker hela tiden nu .
Ja och smulan som dog för en månadsen oxå typ :( men hon var gammal .
Iaf så Hoppas ja på att Zara och Johan snart får sin lilla Bäbis snart iaf =)

Ska ut och röra på hästen nu om jag får up henne . uppdaterar väl snart igen Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade